VILLKOR PRIVAT
Vi följer Konsumentköplagens bestämmelser (SFS 1990:932), Distans & hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen lagen (SFS 1998:204)
på alla köp hos oss.
LEVERANS
Ditt paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket är på väg kommer du att få ett SMS att varan är på väg och på vilket
utlämningsställe du kan hämta det. Legitimation måste visas upp vid uthämtningen. Har du själv ingen möjlighet att hämta ut paketet måste ditt
bud kunna uppvisa både sitt och din legitimation. Ange paketets kolli/id-nummer som du fått med beställnings- bekräftelsen. Vi ansvarar för att
leveransen kommer fram till utlämningsstället. Vid leverans som du mottagit ska du kontrollera att varorna stämmer överens med det du köpt.
Om det föreligger fel i leveransen skall du omedelbart kontakta oss genom att maila till order@signalexpert.se
LEVERANSTID
Vi skickar alla beställningar snarast (samma eller dagen efter) om varorna finns i lager. Efter att vi skickat varorna tar det upp till
3 dagar att få dem till sitt utlämningsställe i vissa fall längre när varan skall levereras långt ut i landet med utlämningsställen som ej får leverens varje dag.
ÅNGERRÄTT
Om du mot förmodan skulle ångra ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från det du gjorde beställningen.
INGEN RETUR PÅ ELEKTRONIKUTRUSTNING SOM ÖPPNATS OCH ANVÄNTS, förutom om varan av någon anledning ej fungerar då vi istället erbjuder kunden en ny produkt (De flesta gånger handlar felande funktion om brukande fel alltså att kund har felaktiga / speciella inställningar på sin mobiltelefon som gör att de ej kan tillgodogöra sig förstärkningen eller helt enkelt valt fel modell på Repeater vid köp)
Exempel på felaktiga inställningar nedan:
# Telefonen kan t ex. vara inställd på att använda sig av samtal via WIFI (WIFI-Samtal denna funktion skall ej vara aktiv när man använder sig av en Repeater!)
# Mobiltelefoner väljer alltid den senaste tekninken alltså visar 5G i display finns ej 5G väljer den 4G, finns ej 4G väljer telefoner 3G eller 2G / (GSM, GPRS, EDGE) Telefonen väljer automatiskt.
Support: Vi hjälper alltid då till med försöka hjälpa kund med att rätta till felaktiga inställningar!
RETUR: En förutsättning är att varan
returneras i fullgott skick, oöppnad/oanvänd. Inga returer på använda varor. Kontakta oss innan du returnerar dina varor.
RETUR OCH BYTE AV VARA
Om du vill lämna tillbaka varor kontaktar du oss på order@signalexpert.se Du har rätt att returnera varorna inom 14 dagar efter att du fått dem. Efter att du kontaktat oss skall du returnera varorna i originalkartongen. Varorna skall vara i samma skick som du fick dem och vara i fullgott oanvänt skick. Originalkartongen skall vara intakt och det skall inte skrivas något på den. En förutsättning för att fullt belopp återbetalas är att ovanstående följs.
Vill ni uppgradera från t ex. Standard Koaxialkabel ersätts den inte om den varit använd / uppackad och vi tar ut en kostnad för kabeln. Vi tar även ut fraktkostnaden för frakten tur & retur även om vi erbjudit fraktfritt vid köp via internetbeställning.
Efter kontakt med oss, kan du få en returetikett som du klistrar på kartongen/paketet. Fraktkostnad debiteras tur & retur.
Lämna sedan in paketet till utlämningsstället. Som kund ansvarar du för varorna under transporten till oss.
När vi fått varorna i retur och konstaterat att produkterna inte är skadade erhåller du pengarna inom 30 dagar.
Om det t ex skulle visa sig att din mobiltäckning inte alls förbättras med hjälp av en 4G-repeater på grund av yttre och inre faktorer alltså ingen 4G täckning i området leverera vi istället en 2G/GSM-repeater t om december 2025, frakten för den utbytta varan samt fraktkostnad för den 2a Repeatermodellen bekostas av kunden.
REKLAMATIONER
På www.signalexpert.se är vi väldigt måna om kvalitetskontroll. Vi kontrollerar varorna noga innan vi skickar dem. Om det skulle visa sig att det är fel på en vara kan den självklart reklameras och i 1a hand så har vi rätt att erbjuda en ny produkt eller en annan model om det krävs för att få fullgod funktion. ( order@signalexpert.se ). Vi skickar då ut en ny utan kostnad vid godkänd
retur och kontroll av den felaktiga varan.
Vi återbetalar då hela beloppet efter att reklamationen godkänts.
Reklamationen skall göras snarast, från det att du mottagit dina varor.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, rätten omfattar inte fel orsakade av normalt slitage. Varorna är i kundens ägo tills vi mottagit returen.
Utrustningen måste kopplas ur vid åskoväder för att den inte skall gå sönder. Först slås strömmen av, sedan måste även ytterantennens kabel,
koppling till repeatern kopplas ur. Viktigt! Glöm inte att koppla tillbaka anslutningen (ytterantennens kabel) till repeatern före du slår på strömmen
igen.
VILLKOR FÖRETAG
Enligt lag